5 Mart 2012 Pazartesi

ACI BIBER SOSU




Malzemeler
cok aci isteyenler icin:
200 gram aci biber yarim kilo tatli biber 1-2 kg domates 3-4 iri dis sarimsak 1-2 yemek kasigi tuz yarim cay bardagi sirke yarim cay bardagi sivi yag 1 tatli kasigi silme seker
cok aci istemiyenler icin .´.
resimdeki gördügünüz gibi  bol  tatli biber maydonos ve birazda kirmizi aci biber 

Hazırlanışı domatesleri kaynar suyun icine atin ve 2 dakika kaynasin sonra cikarin kabuklarini soyun rondoda cekin ve tencereye koyun tuzunu atin suyunu cekene kadar 10-15 dakika kaynasin bu arada biberleri yikayin saplarini kesin isterseniz elinizle ufak ufak dograyin ben rondodan gecirdim nasil arzu ederseniz, sonra kaynamis olan domateslerin icine diger malzemeleri koyun biberi,sirkeyi ve sarimsagi bir iki tasim kaynatin ve hemen ocaktan alin tuzuna bakin az ise ekleyin, sicak sicak kavonozlara doldurun kavonozu kafasinin üstüne kapatin o zaman agzi vakumlaniyor daha dayanikli oluyor bu sekilde soguk yerde muhafaza edebilirsiniz.     not. ben ufak ufak buzdolabi postelerine koydum ve buzluga atim lazim oldumu bir gün önceden cikariyom eriyor ve fazla suyunu süzüyom     ben biberini az kulandim herkez kendine göre ayarlasini domatesini ve biberini cok aci seven daha cok biber kulanabilirl       afiyet olsun  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder