2 Nisan 2012 Pazartesi

BESEMEL SOSLU KABAK DOLMASI





Malzemeler 
3 adet kabat 
böreklik beyaz peynir 
dere otu 
1 kirmizi biber 
kasar peyniri 
tuz 
karabiber 
taze sogan (schnittlauch kullandim )     
kasar peyniri
besemel sosu icin  
 2 yemek kasigi un 
100 gram tereyagi ben sivi kulandim 
3 bardaga yakin süt
Hazırlanışı
 kabaklari alacali soyun ortasindan bölün on dakika tuzlu suyun icinde haslayin, sonra kabaklarin iclerini bir kasik yardimiyla oyun , rendelenmis beyaz peyniri. sogan; cok ince kiyilmis kirmizi biber(i ben julyen usulu kestim incecik cok güzel oldu) dere otunu hepsini harmanlayin. hasladigimiz ve oydugumuz kabaklari az tuz kara biber krimizi biber serpin ve peynir karisimini döseyin üstüne (ayni karni yarik gibi) .   
besemel sosu icin 
yagi koyun tencereye iki kasik un biraz kavrulsun sonra yavas yavas sütü ekleyin icine bir iki tasim kaynasin muhalebi kivamina gelince tuz karabiber ekleyin ve doldurdugumuz kabaklarin üstüne dökün, besemel sosu cok koyuysa tepsinin icine cok az su koyun kabaklarin dibi kurumasin. sonra firinin alt kismina sürün ve pisirin firindan cikarmadan az önce kasar rendesi koyun üstlerine 5 dakika daha firina verin ve afiyetle yiyin
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder