6 Haziran 2012 Çarşamba

BALK KABAKLI YAS PASTA



1-2 kg bal kabagi 2 -3 bardak seker yarim limonun suyu vanille sekeri biraz tarcin 1-2 kasik nisasta yarim bardak dövülmüs ceviz
kabagi soyun dograyin derin bir kasenin icine koyun yarim bardak sekeri dökün ve suyu cikana kadar bekletin (ben bir gece bekletim iyicene suyu ciksin diye) sonra suyunu süzün kabaklari tencereye koyun geri kalan sekeri dökün icine kisik ateste pismeye biraktin kabaklar tekrar sulanmya basliyacak o suyunu bir kabin icine alin az soguduktan sonra nisastayi ekleyin sonra kabaklarin icine dökün o nisastayi ve biraz daha pisirin, pisen kabaklari karistirinca zaten kendiliginden dagiliyorlar sonra limonu cevizi tarcini ekleyin ocaktan alin kenra birakin.

muhalebisi icin
yarim lite süt 1 bucuk kasik nisasta 1 kasik un 3 kasik seker bir tatli kasigi tereyagi yarim paket crem santi
sütü, nisastayi, unu ,sekeri koyun ocaga kaynayana kadar karistirin ve kaynayipn koyulastiktan sonra ocaktan alin tereyagini ekleyin ve 5-10 dakika soguduktan sonra toz krem santiyi ekleyin mikserde iyicene cirpin  muhalebi tamam.
ben muhalebi kulandim hazir pudding de yapabilirsiniz
2 paket betibör biskui 1 paket crem santi bol santi seven iki paket kulanabilir ben öyle yapmistim süt krem santiyi hazirlamak icin
 hazirlanisi
ben muhalebiyi ve kabagi bir gün önceden yaptigim icin sogumuslardi onun icin biskuileri sekerli sütün icinde biraz islatim ama siz sicak kulanirsaniz  muhalebiyi ,biskuileri islatmayin yoksa cok yumusak olur.
simdi biskuileri borcamin altina döseyin üstüne ince bir tabaka muhalebi serin ,sonra ince bir tabakada kabak yayin , ve gene biskui bu sefer bol muhalebi ve crem santi sürün ve gene biskui ve az muhalebi sürün ve bol kabak , kabagin üstünü crem santi ile süsleyin muhalbiniz artiysa onunlada süsleyebilirsiniz arzunuza göre . ve pastamiz hazir bir iki saat buzdolabinda bekletin iyicene sogusun  soguk soguk servis yapin cok güzel ve degisik bir tat.
AFIYET BAL SEKER OLSUN 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder